10 באפריל 2011

סוג של סיכום לחודש הראשון שלי בדרום מזרח אסיה


שניה אחרי הפיל גירד מאחורי האוזן עם הרגל שלי
עבר חודש. כמה דברים ששמתי לב אליהם:

א. בשדה התעופה בבנקוק לא אוהבים מזגנים.
ב. מלוכסנים אוהבים קריוקי.
ג. ממש לא כיף לרכב על פיל. אבל כולם עושים את זה, כי... זה פיל!
ד. אפשר לחסוך 70% מהעלויות על נסיעות אם פשוט הולכים לתחנת האוטובוס המקומית וקונים כרטיס כמו כל שאר המלוכסנים.
ה. האוסטרלים הם עם מעפן. במיוחד הצעירים שבהם.
ו. הצרפתים, לעומת זאת, מתגלים ברובם כאחלה אנשים. לפחות אלה מהם שיודעים אנגלית (על השאר אני לא יודע).
ח. אני לא אוהב לקלל.
ט. חדי העין והזיכרון ישימו לב שבסעיף הקודם גנבתי מדודו טופז בדיחה גרועה.
י. למלוכסנים לא כל כך איכפת מהחיים שלהם. אין הסבר אחר לצורה שבה הם נוסעים על קטנועים.
בודהה עם תיבת תרומה
י"א. אין אמריקאים בוייטנאם.
י"ב. הנזירים הבודהיסטים משועממים כל כך שהם ישמחו לדבר עם כל אחד על כל דבר.
י"ג. מלוכסנים אוהבים אול סטאר. אחד מהם אפילו ניצל את העובדה שלא נכנסים לחדר עם נעליים כדי למדוד את האול סטאר שלי, ואז לבקש אותם במתנה, כי שי לי "ביג מאני".
י"ד. ליד כל פסל של בודהה במקדש, תהיה תיבת תרומה.
ט"ו. ממש מוזר שבין כל הרמאים, הנוכלים והגנבים בתאילנד ו-וייטנאם, שוכנת לה מדינה כמו לאוס שבה כל המלוכסנים ממש נחמדים.
ט"ז. לאו לאו הוא כנראה המשקה האלכוהולי הזול בעולם. 10,000 קיפ לבקבוק. רק מה, לידו עארק מרגיש כמו <שם של הוויסקי הכי יקר שאתם מכירים>.
י"ז. ביה הוי היא כנראה הבירה הזולה בעולם. 4000 דונג לכוס. אבל בגלל שמגישים אותה רק ברחוב, הסיכוי שלך למות מקטנוע סורר ברחובות האנוי עולה ב-1,000,000 אחוז (כשעוד לפני כן הוא כנראה היה הגבוה בעולם).
י"ח. לא ברור איך בוואנג ווינג מתים בטיובינג רק 10 אנשים כל שנה. בחצי יום שהייתי שם ראיתי לפחות 50 מקרי כמעט ומת.
י"ט. לא משנה מה תזמין במסעדה בוויטנאם, אף פעם לא יגיע לשולחן מה שחשבת.
ביה הוי. 60 אגורות לכוס.
כ. הייתי בטוח שהרבה יותר מסובך לרכב על קטנוע.
כ"א. אפשר להתרגל ממש מהר לנופים מדהימים.
כ"ב. לפעמים נדמה לי שאני משלם על כל דבר פי 5 ממה שמשלם על אותו הדבר המלוכסן הממוצע..
כ"ג. משום מה הוויטנאמים והלאוסים בטוחים שהם קומוניסטים. הם לא.
כ"ד. יש מקומות שבהם הדבר הכי מעניין שאפשר לעשות הוא לצפות ב-סי.אן.אן.
כ"ה. אני מבטיח לא להתלונן יותר בחיים על אגד ודן.
כ"ו. לחכות שעתיים לתיק שלך אחרי טיסה של 45 דקות זה מעצבן.
כ"ז. כסף קונה הכל.
כ"ח. חשבתי שזה מוזר שאני יכול להוציא מהכספומט 1,000,000 קיפ. זה עבר לי שבועיים אחרי, כשהוצאתי מכספומט אחר 5,000,000 דונג.
כ"ט. בהאנוי, בדקה ממוצעת ברחוב ממוצע: תשמע 100 צפירות, יציעו לך 20 פעמים מונית "מוטובייק", תראה 5 כמעט תאונות קטנוע, מתוכן אתה תהיה מעורב ב-2 למרות שרק עמדת בכביש (אי אפשר לעמוד שם על המדרכה. על המדרכה חונים קטנועים).
ל. חשוב לבדוק מזג אוויר לפני שהולכים לעיר מסויימת.
ל"א. חשוב עוד יותר לבדוק מתי החורף במדינה שאתה נוסע אליה.
ל"ב. בפעם הראשונה בחיי פגשתי מישהו עם טעם מוזיקלי בדיוק כמו שלי. אפילו החלפנו דעות על האלבום האחרון של דל, הפאנקי הומוספיין, ושרנו ברחובות לואנג פראבאנג את הלהיט של אייס קיוב משנת 89. בערך כמו הטמבלים האלה:
ל"ג. קליפורניקיישן סדרה טובה.
ל"ד. איטלקים לא אוהבים את עמיר לב.
ל"ה. צרפתיות אוהבות את מרסדס בנד.
ל"ו. איכשהו התחמקתי בהצלחה יתרה מישראליאדות. בינתיים.
ל"ז. לאמריקאים בני 72 יש עוזרים מנפאל שהולכים איתם לכל מקום וסוחבים להם את התיק.
ל"ח. הג'וקר עושה את העבודה שלו. לפעמים יותר מדי טוב, כי בכל פעם שאני מוציא אותו מהתיק לקחת תמונה אני בסופו של דבר ממתין חצי שעה עד שכל מי שאיתי יסיים לנסות להיות יצירתי איתו.
ל"ט. אחד הדברים שאני הכי אוהב לעשות: "אתה מטייל לבד?" "לא, אני מטייל איתו:" *מוציא את הג'וקר מהתיק*
לאו לאו עם עקרב
מ. שכחו מהכלב. האייפוד הוא חברו הטוב ביותר של האדם.
מ"א. להיות תקוע יומיים על ספינה ביחד עם 50 איש יכול להיות ממש כיף. במיוחד אם הבאת מראש בקבוק לאו לאו עם עקרב בתוכו.
מ"ב. הייתי צריך לקחת איתי לפטופ קטן.
מ"ג. לא מבין איך אנשים יכולים להתמקח עם מוכר בשוק, שמרוויח אולי 10 דולר בחודש, שיוריד להם 20 סנט במחיר.
מ"ד. כולם אוהבים כדורגל.
מ"ה. כולם חושבים שבישראל רוכבים על גמלים.
מ"ו. יש בחור ממאוריציוס, שחי עכשיו בהולנד, והיה בתל אביב בשנת 94 ויצא למסיבה בקולוסיאום.
מ"ז. כולם חושבים שאני אוכל בבית פלאפל כל היום. הפעם האחרונה שאכלתי פלאפל היתה בגוואטמלה.
מ"ח. השירים שהכי כיף לשמוע בזמן רכיבה על קטנוע:
מ"ט. אני קורא ספרים ממש לאט.
נ. רמקול נייד יכול להציל יום משעמם.
נ"א. אני אף פעם לא ידוע איזה יום היום.
נ"ב. לפעמים נדמה שבכל פעם שאני נותן את הבגדים שלי לכביסה, המלוכסנים מחכים שעתיים, מקפלים אותם ונותנים לי אותם בחזרה.
נ"ג. באיטליה ובדנמרק אפשר לעשות תואר ראשון בסימביוטיקה.
נ"ד. מלוכסנים לא יודעים להכין פיצה.
נ"ה. ברוב הפעמים שקיבלתי עודף, הוא היה מעוגל כלפי מטה.
נ"ו. בכל כפר,  לא משנה עד כמה הוא קטן ונידח, יש את סוחר הסמים השכונתי שמסתובב בג'יפ שחור כשלכל השאר יש בקושי קפה שחור.
נ"ז. איטלקים לא מכירים את הסדרה מרקו. וגם לא את סיינפלד.
נ"ח. הסרטים הישנים של ג'קי צ'אן ממש טובים.
נ"ט. כולם בטוחים שממש בטוח להסתובב איתי ברחוב כי הייתי 6 וחצי שנים בצבא.
ס. פחחחחחחחחחחחח.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

חחחחח "כולם חושבים שבישראל רוכבים על גמלים"? האמת שבחלק מהמקומות על מפות הארץ באמת רוכבים על גמלים, אפילו יצא לי לראות מישהו רוכב על גמל בלוד.
אבל זה מאוד מצחיק לראות איך אנשים בחו"ל תופסים את מה שקורה כאן. שונה לגמרי מהמציאות.
נשמע שאתה עושה חיים.

הוסף רשומת תגובה